Roczny plan pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej 2017/2018
Roczny plan pracy dydaktyczno - wychowawczej i opiekuńczej w roku szkolnym 2017/2018 w Zespole Szkół Specjalnych w Augustowie opracowano na podstawie
- Ustawy Prawo Oświatowe;
- Podstawy programowej kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym w szkołach podstawowych oraz Podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkół specjalnych przysposabiających do pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonym oraz programów zawartych w szkolnym zestawie programów.;
- Dokumentów wewnętrznych ZSS w Augustowie, w tym wniosków z nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2016/2017. ;
- Wniosków i postulatów Rady Pedagogicznej.
Zatwierdzony na posiedzeniu Rady Pedagogicznej w dniu 4 września 2017r.
ZADANIA GŁÓWNE:
- Prawidłowe planowanie i realizowanie procesów edukacyjnych zgodnie z wytycznymi zawartymi w nowej podstawie programowej kształcenia ogólnego oraz Prawie Oświatowym.
- Realizacja programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej „Kompleksowy program rozwojowy Zespołu Szkół Specjalnych w Augustowie”
- Wdrożenie działań integracyjnych pod hasłem„Razem się uczymy, razem się bawimy” w celu wzmocnienia bezpieczeństwa uczniów i ich adaptacji w nowym środowisku szkolnym.
- Zapewnienie potrzebującym uczniom indywidualnego systemu komunikacji wraz z niezbędnymi narzędziami komunikacyjnymi.
- Kontynuowanie treningu umiejętności społecznych w zakresie komunikowania się ucznia w środowisku lokalnym z użyciem indywidualnych narzędzi do porozumiewania się.
- Rozwijanie umiejętności posługiwania się technologia informacyjną.
- Uwzględnienie podczas zajęć edukacyjnych indywidualnego potencjału i kreatywności twórczej uczniów.
- Rozwijanie wśród uczniów kompetencji zawodowych związanych z cyklem działań „Dlaczego warto pracować”.
- Prowadzenie zajęć edukacji zdrowotnej spójnych z praktycznym działaniem na terenie szkoły – kształcenie sytuacyjne.
- Kontynuowanie czytelnictwa poprzez realizację projektów i programów rozwijających kompetencje czytelnicze.
- Kontynuacja działań w zakresie współpracy z rodziną ucznia oraz środowiskiem lokalnym.
Opracowanie zakresu tematycznego spotkań dla rodziców dotyczących kształtowania postaw społecznych i prozdrowotnych. - Kontynuacja systematycznego informowania rodziców na temat prowadzonych działań w grupie klasowej i społeczności szkolnej.
Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2017/2018 ustalone przez Ministra Edukacji Narodowej:
- Wdrożenie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.
- Podniesienie jakości edukacji matematycznej, przyrodniczej i informatycznej.
- Bezpieczeństwo w Internecie.
- Odpowiedzialne korzystanie z mediów społecznych.
- Wprowadzenie doradztwa zawodowego do szkół i placówek.
- Wzmacnianie wychowawczej roli szkoły.
- Podnoszenie jakości edukacji włączającej w szkołach i placówkach systemu oświaty.
CHARAKTERYSTYKA SZKOŁY
NAZWA SZKOŁY |
|||||||||||||
Nazwa szkołyZespół Szkół Specjalnych w Augustowie |
|||||||||||||
Imię szkoły--- |
Rok założenia2000 |
Nazwisko dyrektora Roman Krzyżopolski |
|||||||||||
ADRES SZKOŁY |
|||||||||||||
Miejscowość Augustów |
Kod pocztowy 16 - 300 |
Gmina Augustów |
Powiat Augustów |
||||||||||
|
Adres WWW zssaugustow.pl |
Telefon 876447682 |
Telefax 876447682 |
||||||||||
ORGAN PROWADZĄCY |
|||||||||||||
Nazwa Powiat Augustowski |
Adres 3 Maja 29 |
Telefon 876439671 |
|||||||||||
ORGANY SZKOŁY |
|||||||||||||
Przewodnicząca Rady Rodziców |
Sylwia Wolinowska |
||||||||||||
KADRA PEDAGOGICZNA |
|||||||||||||
Liczba nauczycieli zatrudnionych w pełnym wymiarze |
29 |
W tym specjaliści |
Logopeda - 4 Psycholog- 1 Fizjoterapeuta- 2 Specjalista SI – 2 Specjalista wczesnego wspomagania – 7 Arteterapeuta – 1 Dogoterapeuta - 1 |
ORGANIZACJA SZKOŁY
ORGANIZACJA SZKOŁY |
||
Liczba oddziałów 9 + 3 zespoły rew. – wych. |
Liczba uczniów ogółem66 |
ZmianowośćNie |
DOWOŻENIE DO SZKOŁY |
|||
Liczba uczniów łącznie w szkole |
Liczba uczniów dojeżdżających do szkoły |
% uczniów dojeżdżających |
|
Szkoła Podstawowa nr 7 |
27 |
12 |
44,4% |
Gimnazjum nr 5 |
7 |
5 |
71,4% |
Szkoła Przysposabiająca do Pracy |
18 |
9 |
50% |
Zespoły rewalidacyjno-wychowawcze |
14 |
||
Razem 66 26 39,3% |
Zadania organizacyjne
Zadanie |
Metody i formy realizacji |
Odpowiedzialny za realizację zadania |
Termin |
Kto i kiedy dokona oceny realizacji zadania |
Zapewnienie zdrowych i bezpiecznych warunków uczniom w szkole oraz komfortu psychicznego |
Poznanie środowiska szkolnego i najbliższego nowego otoczenia w związku z rozpoczęciem nauki przez wszystkich uczniów w jednym budynku zespołu szkół. Dostosowanie sal i pomieszczeń szkoły do nowej bazy lokalowej szkoły. 3.Organizacja zajęć i spotkań integracyjnych związanych z realizacją bezpieczeństwa. Cykliczna organizacja zajęć otwartych dla całej społeczności szkolnej oraz spotkań z pracownikami instytucji działających na rzecz bezpieczeństwa. 4.Wdrożenie działań integracyjnych pod hasłem „Razem się uczymy, razem się bawimy”. 5.Realizacja Programu Edukacyjnego „Ratujemy i uczymy ratować” prowadzonego przez Fundację Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. 6.Prawidłowa realizacja planu ewakuacji w budynku szkoły. 7.Przypomnienie procedur dotyczących bezpieczeństwa. |
Zespół profilaktyczno- wychowawczy Nauczyciele i pracownicy szkoły Nauczyciele i pracownicy szkoły A. Szczygło E.Chilicka U. Cioch Wychowawcy klas Nauczyciele B. Augustynowicz K. Kasjanowicz Dyrektor, Służba bhp Dyrektor, wychowawcy klas, zespoły przedmiotowe |
IX 2017 Cały rok szkolny IX 2017 Zgodnie z harmonogramem Cały rok szkolny Cały rok szkolny X 2017 VI 2018 IX 2017 Cały rok szkolny |
Dyrektor, w ramach prowadzenia nadzoru pedagogicznego |
2.Organizacja zajęć pozalekcyjnych |
1. Realizacja projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej „Kompleksowy program rozwojowy Zespołu Szkół Specjalnych w Augustowie” Organizacja zajęć wspierających indywidualny rozwój ucznia: indywidualna praca z uczniem niepełnosprawnym – zajęcia terapeutyczne dla uczniów według ich potrzeb edukacyjnych; koło przyrodnicze „Kreatywni podróżnicy”; zajęcia stymulacji polisensorycznej; zajęcia logopedyczne – „Logutki”; muzykoterapia; koło komputerowe; dogoterapia; szkolenie nauczycieli w zakresie TIK szkolenie dla uczniów i rodziców w zakresie proorientacji zawodowej 2.Realizacja zajęć pozalekcyjnych, wynikających z badania ankietowego przeprowadzonego w roku szk. 2016/2017 z rodzicami uczniów w ramach godzin do dyspozycji Dyrektora. Opracowanie harmonogramu zajęć. |
Dyrektor Nauczyciele prowadzący zajęcia w ramach projektu Dyrektor Nauczyciele zajęć |
od IX 2017 do VIII 2019 IX 2017 Cały rok szkolny |
Dyrektor, w ramach prowadzenia nadzoru pedagogicznego |
3. Kontynuowanie tradycji szkoły związanej z patronem - Janem Pawłem II |
1.Organizacja uroczystości i obchodów zgodnie z przyjętym przez Radę Pedagogiczną kalendarzem imprez i uroczystości szkolnych. 2.Kontynuowanie współpracy z Diecezją Ełcką i Rodziną Szkół imienia Jana Pawła II oraz szkołami imienia Jana Pawła II z powiatu augustowskiego i woj. podlaskiego. |
Sobota Zespół organizacyjny |
Cały rok szkolny |
Dyrektor, monitorując przebieg działań, ich efektywność |
4.Wspieranie indywidualizacji pracy z uczniem. |
1.Realizacja Rządowego programu pomocy uczniom w 2017r. „Wyprawka szkolna”. 2.Realizacja Rządowego programu „Dotacja celowa” zapewniająca uczniom bezpłatny dostępu do podręczników / materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych przeznaczonych do obowiązkowych zajęć edukacyjnych. 3. Wdrożenie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego. 4.Realizacja programu „Spotkania z książką”. 5.Realizacja programu „Czytająca szkoła” w ramach kampanii społecznej „Cała Polska czyta dzieciom”. Kontynuowanie czytelnictwa rozwijających kompetencje czytelnicze. 6.Realizacja programu „Mali kucharze” dla uczniów klas czwartych (IV-VA) szkoły podstawowej. 7.Współpraca z Powiatową Stacją Sanitarno - Epidemiologiczną w Augustowie w celu realizacji programów prozdrowotnych. |
Wychowawcy klas Wychowawcy klas Zespoły przedmiotowe I. Bagińska H. Szulewska Wychowawcy i nauczyciele A. Turowska K. Kasjanowicz |
IX 2017 IX 2017 Cały rok szkolny Cały rok szkolny Cały rok szkolny Cały rok szkolny Cały rok szkolny |
Dyrektor, ramach prowadzenia nadzoru pedagogicznego |
5.Rozwijanie współpracy z rodzicami. |
1.Włączenie rodziców w działalność prowadzoną na terenie szkoły: uroczystościach szkolnych, wycieczkach, zajęciach otwartych. Aktywne włączanie w organizację i przebieg uroczystości. Kontynuacja systematycznego informowania rodziców na temat prowadzonych działań profilaktyczno- wychowawczych w grupie klasowej i społeczności szkolnej. 3. Przeprowadzenie wielospecjalistycznej diagnozy funkcjonalnej uczniów ( w tym – w miarę potrzeb PEP-R). Organizacja spotkań i indywidualnych konsultacji z rodzicami – analiza wyników 4.Rozpoznanie potrzeb rodziców w zakresie obszarów wychowawczych i profilaktycznych realizowanych w roku szkolnym 2017/2018. 5.Opracowanie zakresu tematycznego spotkań dla rodziców dotyczących kształtowania postaw społecznych i prozdrowotnych. 6.Kontynuowanie działań związanych z programem „Dlaczego warto pracować” oraz propagowanie idei zatrudniania absolwentów Zespołu Szkół Specjalnych. 7.Organizacja dnia otwartego szkoły. |
Wychowawcy klas, nauczyciele organizujący imprezy i uroczystości szkolne Wychowawcy nauczyciele Wychowawcy nauczyciele Zespół profilaktyczno - wychowawczy Zespoły przedmiotowe Zespół przedmiotowy SSPP Wszyscy nauczyciele |
Cały rok szkolny Bieżące konsultacje Dwa razy w semestrze spotkania klasowe IX / X 2017 IX 2017 Rok szkolny Cały rok szkolny VI.2018 |
Dyrektor, wicedyrektor w ramach prowadzenia nadzoru pedagogicznego |
6.Wspomaganie rozwoju zawodowego nauczycieli. |
1.Diagnoza bieżących potrzeb szkoły w celu rozwiązania wybranych problemów edukacyjnych. 2.Opracowanie tematyki szkoleń i narad wynikających z potrzeb i wizji rozwoju szkoły. 3.Wspieranie rozwoju zawodowego nauczycieli w ramach współdziałania z CEN Suwałki. |
J. Turkowska Dyrektor J. Turkowska Zespół wspierania rozwoju szkoły U. Cioch |
IX 2017 IX 2017 Cały rok szkolny |
Dyrektor, w ramach prowadzenia nadzoru pedagogicznego |
7.Kontrola realizacji obowiązku szkolnego. |
1. Monitorowanie przez wychowawców klas frekwencji uczniów: - systematyczne sprawdzanie frekwencji, - współpraca z rodzicami w zakresie poprawy frekwencji uczniów. 2.Motywowanie rodziców do zwiększenia wpływu wychowawczego na swoje dzieci w zakresie frekwencji. 3. Organizacja zajęć związanych z zapobieganiem zachowań ryzykownych (przeciwdziałanie wagarom, uświadamianie skutków opuszczania zajęć, motywowanie do systematycznego uczęszczania do szkoły). |
Wychowawcy klas Wszyscy nauczyciele Nauczyciele klas gimnazjum i szkoły przysposabiającej do pracy |
Cały rok szkolny Cały rok szkolny Cały rok szkolny |
Dyrektor, w ramach prowadzenia nadzoru pedagogicznego |
8. Kontynuacja współpracy z instytucjami wspierającymi osoby z niepełnosprawnością |
Kontynuacja współpracy z Nadleśnictwem Augustów w celu prowadzenia zajęć w terenie i w ciekawych miejscach przyrodniczych. 2.Współpraca z wolontariatem - współorganizacja imprez szkolnych oraz pomoc w organizacji zajęć dydaktycznych. 3.Współpraca z organizacjami pozarządowymi , Stowarzyszeniami i Fundacjami na rzecz pomocy dzieciom niepełnosprawnym. |
Wszyscy nauczyciele Wszyscy nauczyciele Zespoły rewalidacyjno-wychowawcze Nauczyciele |
Cały rok szkolny Cały rok szkolny Cały rok szkolny |
Dyrektor, w ramach prowadzenia nadzoru pedagogicznego |
9.Promocja szkoły. |
1.Promowanie i kolportaż gazetki szkolnej „Wśród Nas” w środowisku lokalnym i wśród społeczności szkolnej.
2.Aktualizacja szkolnej strony internetowej. 3.Współpraca z mediami lokalnymi. 4.Prowadzenie kroniki szkoły. |
Zespół redakcyjny M. Adamowicz M. Adamowicz S. Piekarska S. Piekarska M. Adamowicz |
Cały rok szkolny Cały rok szkolny Cały rok szkolny Cały rok szkolny |
Dyrektor, wicedyrektor w ramach prowadzenia nadzoru pedagogicznego |
10.Analiza bieżących zmian w przepisach prawa oświatowego i dostosowanie dokumentów prawa wewnątrzszkolnego do zmian. |
1.Bieżące monitorowanie i uaktualnienie treści dokumentów szkolnych w zakresie zgodności z obowiązującym prawem oświatowym. 2. Aktualizacja dokumentacji szkolnej związanej ze zmianami w Prawie Oświatowym oraz podstawie programowej kształcenia ogólnego |
Dyrektor, zespół ds. monitorowania dokumentów szkolnych Zespoły przedmiotowe szkół |
Cały rok szkolny – wg istniejących potrzeb |
Dyrektor w ramach prowadzenia nadzoru pedagogicznego |
Zadania dydaktyczne
Zadanie |
Metody i formy realizacji |
Odpowiedzialny za realizację zadania |
Termin |
Kto i kiedy dokona oceny realizacji zadania |
1.Kontynuacja współpracy nauczycieli i specjalistów. |
1. Współpraca wychowawcy z nauczycielami zajęć rewalidacyjnych , specjalistami – wytyczenie spójnych kierunków oddziaływań edukacyjno – terapeutycznych wobec uczniów. Wspieranie działań wychowawców w realizacji celów edukacyjno – terapeutycznych. 2.Kontynuacja wsparcia uczniom wymagającym zastosowania określonego systemu komunikacji alternatywnej. 3.Poszerzenie oddziaływań komunikacyjnych w środowisku szkolnym i rodzinnym 4. Zapewnienie potrzebującym uczniom indywidualnego systemu komunikacji wraz z niezbędnymi narzędziami komunikacyjnymi. 5.Kontynuowanie treningu umiejętności społecznych w zakresie komunikowania się ucznia w środowisku lokalnym z użyciem indywidualnych narzędzi do porozumiewania się – nabywanie kompetencji społecznych. 6.Rozwijanie umiejętności posługiwania się technologią informacyjną z uwzględnieniem urządzeń i programów specjalistycznych zwłaszcza umożliwiających i ułatwiających komunikowanie się. |
Wychowawcy, nauczyciele specjaliści Nauczyciele funkcjonowania osobistego i społecznego, zajęć rozwijających komunikowanie się, logopedzi, nauczyciele prowadzący zajęcia z danym uczniem Wszyscy nauczyciele |
Cały rok szkolny |
Dyrektor, w ramach prowadzenia nadzoru pedagogicznego |
2.Indywidualizacja pracy z uczniem w klasach SSPP. |
1.Kontynuowanie działań w kierunku zaangażowania uczniów do prac użytecznych służących społeczności szkolnej i lokalnej. 2.Rozwój współpracy pomiędzy pracowniami w celu wykonania wyrobów na różnego rodzaje kiermasze. 3. Zorganizowanie w zakładach pracy zajęć, wizyt studyjnych, praktyk na różnych stanowiskach dla uczniów szkoły przysposabiającej do pracy. Wzmocnienie współpracy z pracodawcami w ramach realizacji zajęć przysposobienia do pracy. 4.Kontynuacja współpracy nauczycieli funkcjonowania osobistego i społecznego – realizacja zajęć otwartych związanych tematycznie z potrzebami bieżącego roku szkolnego. 5. Rozwijanie wśród uczniów kompetencji zawodowych związanych z cyklem działań „Dlaczego warto pracować?” |
Wszyscy nauczyciele SSPP Nauczyciele przysposobienia do pracy Dyrektor Zespół przedmiotowy Nauczyciele funkcjonowania osobistego i społecznego Nauczyciele SSPP |
Cały rok szkolny Cały rok szkolny Cały rok szkolny Cały rok szkolny Cały rok szkolny |
Dyrektor, w ramach prowadzenia nadzoru pedagogicznego |
3.Promacja pracy z uczniem z głębokim stopniem niepełnosprawności. |
1.Promowanie umiejętności i możliwości ucznia poprzez udział w konkursach. Organizacja wystawy wytworów artystycznych uczniów w Domu Kultury |
Zespół przedmiotowy z głęboką niepełnosprawnością intelektualną |
Cały rok szkolny |
Dyrektor, w ramach prowadzenia nadzoru pedagogicznego |
4.Promowanie rozwoju kultury i sportu. |
1.Promowanie prezentacji artystycznych uczniów w środowisku szkolnym i lokalnym, organizacja kiermaszów prac i wytworów rękodzielniczych. 2.Uwzględnienie podczas zajęć edukacyjnych indywidualnego potencjału i kreatywności twórczej uczniów.
3.Systematyczny udział w wydarzeniach kulturalnych i artystycznych naszego regionu. 4.Kontynuacja zajęć z zakresu wychowania wodnego. Upowszechnianie prawidłowego stroju sportowego podczas zajęć. 5.Przygotowywanie i udział uczniów w zawodach sportowych na terenie miasta, województwa i kraju. 6.Organizacja zawodów sportowych w ramach klubu „Kormorany” Olimpiad Specjalnych. |
Wszyscy nauczyciele zgodnie z harmonogramem imprez i uroczystości Nauczyciele zajęć kształtujących kreatywność Wszyscy nauczyciele Nauczyciele wychowania fizycznego, zajęć sportowych Nauczyciele wychowania fizycznego, zajęć sportowych Z. Zadrożny, R. Chilicki |
Cały rok szkolny Cały rok szkolny Cały rok szkolny Cały rok szkolny Cały rok szkolny Cały rok szkolny |
Dyrektor, w ramach prowadzenia nadzoru pedagogicznego |
Zadania wychowawczo - opiekuńcze
Zadanie |
Metody i formy realizacji |
Odpowiedzialny za realizację zadania |
Termin |
Kto i kiedy dokona oceny realizacji zadania |
Praca edukacyjno – wychowawczo – opiekuńcza w świetlicy szkolnej. |
Zapewnienie uczniom wsparcia edukacyjno- wychowawczo – opiekuńczego w świetlicy szkolnej. Stworzenie uczniom warunków niezbędnych do zaspokojenia potrzeby bezpieczeństwa, akceptacji oraz komfortu psychicznego. Stworzenie „kącika” czytelniczego w świetlicy szkolnej |
Nauczyciele pracujący w świetlicy szkolnej |
Cały rok szkolny |
Dyrektor, w ramach prowadzenia nadzoru pedagogicznego |
2.Kreowanie prawidłowych postaw społecznych i patriotycznych. |
1.Aktualizacja szkolnych i klasowych programów profilaktyczno- wychowawczych. 2.Organizacja szkolenia dla zespołu profilaktyczno – wychowawczego w zakresie efektywnego wsparcia rodziny ucznia przy współpracy z przedstawicielami pomocy społecznej – asystent rodziny. 3.Promowanie wzorca osobowego patrona szkoły. 4.Udział pocztu sztandarowego szkoły w uroczystościach szkolnych i miejskich. 5.Rozwijanie zainteresowań regionem, kształtowanie świadomości lokalnej – organizacja wycieczek przedmiotowych, zajęć o tematyce ekologicznej, patriotycznej. 6. Kształtowanie nawyków dobrego zachowania, postaw prospołecznych i wychowanie do wartości wśród społeczności uczniowskiej. |
Zespół profilaktyczno – wychowawczy Wychowawcy klas Zespół profilaktyczno – wychowawczy PCPR Kurator rodzinny Wszyscy nauczyciele Opiekunowie pocztu sztandarowego Wszyscy nauczyciele Wszyscy nauczyciele |
IX 2017 X/ XI 2017 Cały rok szkolny Cały rok szkolny Cały rok szkolny Cały rok szkolny |
Dyrektor, w ramach prowadzenia nadzoru pedagogicznego |
3. Kontynuowanie realizacji skutecznych działań wychowawczych i działań z zakresu bezpieczeństwa uczniów. |
1.Rozpoznanie środowiska rodzinnego i potrzeb uczniów –aktualizacja wywiadów środowiskowych. 2. Kształtowanie wśród uczniów świadomości i poczucia odpowiedzialności za swoje czyny i postępowanie. Kształtowanie kompetencji osobistych, które pozwolą na przyszłe, w miarę samodzielne, godne i wartościowe życie w dorosłości. 3.Organizacja spotkań na temat zagrożeń wynikających z wpływu środowiska rówieśniczego. Prowadzenie działań dostosowanych do bieżących problemów i trudności, w tym dobrej frekwencji uczniów. 4. Prowadzenie zajęć edukacji zdrowotnej spójnych z praktycznym działaniem na terenie szkoły. |
Wychowawcy klas Wszyscy nauczyciele Wychowawcy klas Zespół profilaktyczno-wychowawczy Wszyscy nauczyciele |
IX 2017 Cały rok szkolny Cały rok szkolny Cały rok szkolny |
Dyrektor w ramach prowadzenia nadzoru pedagogicznego |
4.Wsparcie opieką pedagogiczną i psychologiczną, przeciwdziałanie patologii społecznej. |
1.Organizacja zespołów pomocy psychologiczno - pedagogicznej dla każdego ucznia, w tym odrębnych zespołów dla uczniów nauczania indywidualnego. 2.Diagnoza potrzeb i wsparcia psychologiczno – pedagogicznego środowiska rodzinnego ucznia. Opracowanie i aktualizacja zintegrowanych indywidualnych programów edukacyjno – terapeutycznych zgodnie z nowa podstawą programową kształcenia ogólnego 4.Współpraca z instytucjami i osobami zajmującymi się pomocą socjalną i materialną dla rodzin i osób z niepełnosprawnością. |
Dyrektor Zespoły pomocy psychologiczno – pedagogicznej Zespoły pomocy psychologiczno – pedagogicznej Wychowawcy klas |
IX 2017 IX 2017 IX 2017 Cały rok szkolny |
Dyrektor, w ramach prowadzenia nadzoru pedagogicznego |
5.Ochrona zdrowia, bezpieczeństwo, higiena ucznia. |
1.Organizacja dyżurów międzylekcyjnych nauczycieli. 2.Systematyczne prowadzenie edukacji uczniów w zakresie zasad ruchu drogowego, bezpieczeństwa, profilaktyki zdrowotnej, działań proekologicznychprzy współpracy z instytucjami: Komendą Powiatową Policji, Komendą Powiatową Państwowej Straży Pożarnej, Straży Leśnej Nadleśnictwa, zakładów oczyszczania miejskiego, itp. 3.Przestrzeganie zasad bhp podczas zajęć, wyjść i wycieczek szkolnych. 4.Realizacja programu dożywiania uczniów. |
Zespół zadaniowy Nauczyciele funkcjonowania osobistego i społecznego Wszyscy nauczyciele Dyrektor |
IX 2017 Cały rok szkolny Cały rok szkolny Cały rok szkolny |
Dyrektor, w ramach prowadzenia nadzoru pedagogicznego |